Przejdź do głównej zawartości

niepodleglości: gawrony i dudnienie

21.04.2011: około 19.30. Aleja Niepodległości zaraz przy budynku Collegium Novum na przeciwko parku im. Karola Marcinkowskiego. pierwsze nagranie to ambiens Alei ze skrzeczącymi gawronami w tle. przy budynku Collegium Novum od tej strony rośnie kilka drzew, na szczycie których mieści się kilkanaście gniazd gawronów. kiedy tamtędy przechodziłam odbywała się tam jakaś sprzeczka. i to głównie ją zamierzałam nagrać, ale zanim mój kolega rekorder się załadował gawrony przestały się szamotać. stąd też na nagraniu typowy dla Alei ambiens z pojawiającym się co jakiś czas krakaniem gawronów. obok mnie przechodzą ludzie, aleją suną samochody. jest głośno.

drugie nagranie to wyraziste dudnienie i walenie w bębny, które dochodziło z suterenowego pomieszczenia w budynku Collegium Novum. nagrywałam stojąc przed zaklejonym dyktą okienkiem. kiedy ruszyłam dalej, okazało się, że okienko dalej było otwarte i w ten sposób mogłam zobaczyć, kto dudnił w bębny. miałam wrażenie, że był to jakiś warsztat dla kobiet. w pomieszczeniu na podłodze siedziały same dziewczyny i z werwą waliły w swoje bębenki.

Photobucket





Komentarze