Przejdź do głównej zawartości

Jeden tańczący feretron

14-15.08.2017: Wejherowo słynące z tańczących feretronów... Udałam się tam właśnie w celu zmysłowego wypasu związanego z tańczącymi feretronami. Założyłam, że w dniu odpustowym z okazji święta Matki Boskiej Zielnej feretrony zatańczą. Okazało się tańczył tylko jeden. Dwa pierwsze nagrania wykonałam w trakcie rozgrzewkowej mszy świętej na Kalwarii Wejherowskiej, która odbyła się 14.08 po godzinie 18.00. Pierwsze z nagrań to homilia z pierwszoplanowym pleplaniem mojej, wówczas 9-miesięcznej córki. Drugie, które zatytułowałam "gendered voices" ilustruje nierówność amplifikacji głosu męskiego i kobiecego w trakcie performowania formuły modlitewnej kyrie eleison.

Kolejne dwa nagrania terenowe pochodzą już z dnia święta Matki Boskiej Zielnej (15.08.). Wykonane między godziną 8.00 a 9.00. Pierwsze to procesja wyruszająca z centrum Wejherowa na Kalwarię - to w jej trakcie tańczył jeden jedyny feretron. Procesję doprawia mocne brzmienie orkiestry dętej. Drugie nagranie to oczekiwanie na rozpoczęcie mszy świętej zaraz po dotarciu procesji na Kalwarię.






Komentarze