Przejdź do głównej zawartości

Ramaja i WOK





29 czerwca 2009, kilkanaście minut po godzinie 19.00: Poznań, Stary Rynek, Pasaż Kultury, uroczyste odsłonięcie pracy artystycznej Macieje Kuraka pt. Ramaja; nagrany dźwięk to drugi utwór zagrany przez Młodzieżową Orkiestrę Dętą z Wrześni WOK (Wrzesiński Ośrodek Kultury).
Photobucket 
(fot. Sławomir Seidler)
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket 
(fot. Monika Pich)

W Głosie Wielkopolskim na temat pracy Maćka Kuraka (dostęp 30.06.09): Terrorysta w biustonoszu/Marcin Kostaszuk, Michał Przybył/2009-06-30 08:37:09, aktualizacja: 2009-06-30 08:38:12 

Figura arabskiego terrorysty zwisającego z gigantycznego biustonosza - taką ozdobę miejskiej przestrzeni zaprojektował Maciej Kurak. Miejsce: Pasaż Kultury na Starym Rynku. Cel? Niejasny. Obraz, jaki ukazał się oczom bywalców Starego Rynku (a naszym czytelnikom obok tego tekstu), podczas odsłonięcia dopełniły musicalowe przeboje w wykonaniu dziarskiej Młodzieżowej Orkiestry Dętej z Wrześni. Sam twórca się nie pojawił - jak tłumaczył konferansjer Artur "Śledź" Śledzianowski, Maciej Kurak "Nie chciał swoją osobą naprowadzać na jakikolwiek sens". Żaden z wielu przypadkowych widzów nie zdobył się na sformułowanie hipotezy, dotyczącej przesłania dzieła. ­ - To parodia kultury. Do niczego mnie to nie zainspirowało - stwierdziła pani Irena, emerytowana nauczycielka. Inni widzowie doszukiwali się parodii reklam bielizny.Ten trop pochwaliłby zapewne sam artysta, według którego tematem dzieła jest między innymi medialna presja na odbiorcę, by w jak najkrótszym czasie przekazać mu jak najwięcej mieszających się ze sobą prawdziwych i fikcyjnych informacji. Czy jednak dzieło Kuraka tego chaosu nie potęguje?

Komentarze