Przejdź do głównej zawartości

pauza w hamburgu

02.07.2012: nagrania z godzin pomiędzy 8.00 a 20.00. Hamburg. drugi dzień trasy spędzony na bezruchu i pauzowaniu. nagrania to fragmenty rozmów oraz monologów. pauzowanie tego dnia było efektem tego, że dyspozytorzy z firmy, w której pracuje mój kierowca niejako wydali nam nie tę naczepę co trzeba. w założeniach w naczepie powinniśmy mieć trzy samochody osobowe. tymczasem nasza naczepa była pusta. baza długo nie mogła dojść do tego "jak to mogło się stać". pierwsza część pauzy przypadała na teren firmy spedycyjnej przy Pinkertweg, gdzie do godziny 15.00 czekaliśmy na odwiezienie ramp rozładunkowych (dwóch metalowych zjazdów dla samochodów), by następnie przewieźć je na teren Oswaldkai Teminal na terenie portu. Tam zostały one odebrane przez innego kierowcy, który ciągnął naczepę z samochodami. Druga cześć pauzy (aż do godziny 6.00 dnia następnego) przypadała właśnie na parkingu przed wjazdem do Oswaldkai Terminal.

Photobucket

Photobucket

1. szum układu hydraulicznego ciężarówki zaraz po jej zaparkowaniu przy Pinkertweg



Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

2. ambiens placu firmy spedycyjnej NST przy Pinkertweg



Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

3. Początek pauzy przy Pinkertweg (nagranie z wewnątrz kabiny ciężarówki)



z oddali burczenie silników innych ciężarówek stojących na placu, ćwierkanie ptaków, stukanie palcami o kokpit, od 33 sekundy rozmowa: "- byśmy byli z 15 minut wcześniej, to może te rampy by jeszcze chapnął człowiek pierwszy (...) - to trzy mają tylko? - co? - to trzy maja tylko te rampy? - dwie! dwie sztuki, bo to, żeby auto po tym zjechało, nie? - to się rampy nazywa też? - noo... tee rampen. no rampen no... tak napisał - rampen abholen. zjazd. rampa-zjazd, nie? coś takiego. laden. no, czyli tę rampę.. tak jak mówiłem, że załadować. a abladen jest kurde jest tam na Schuppen 80, ale gdzie załadować te auta, to nie wiem. niby Mac przysłał, no ale przez Mateusza. to to on wiedział - Mateusz. ich problem."

4. Nie ta naczepa! (ambiens + monolog od 40 sekundy)



"jaja są! ci w NST w ogóle nic nie wiedzą. tego się pytam, bo on tego tę rampę stąd wziął. to jednak może tutaj też mieliśmy niby rampę wziąć, wiesz? le będą jaja jak myśmy przyjechali nie.. ale to co? tę naczepę nam kazali wziąć, nie? jeszcze zobaczę gdzieś tam dalej może..."

5. Rozmowa z dyspozytorem



"(...) zobaczymy czy Mateusz odbierze, bo jest nieskory do odbierania telefonów (...) cześć Mateusz! Jacek z tej strony. ja jestem w tym.. jestem w tym NST, ale tu są jakieś jaja ogólnie rzecz biorąc. bo ten... oni tu nic nie wiedzą o żadnych autach. to jest raz. a ja miałem tą naczepę wziąć tu przyjechać, prawda? i się tu ładować, czy tylko rampy stąd wziąć? (...) no! a... a...no nie! ja wziąłem rampę, tę co miałem wziąć, ale ona jest pusta!przyjechałem tu, bo myślałem, że tutaj są rampy i tutaj auta do załadunku, a tu aut nie ma, a w tej chwili i ramp nie ma, bo Holender tutaj przyjechał z autami i wziął. acha... no to tych ramp nie ma, bo Holender je załadował i pojechał... acha...no... acha..ale ja tutaj... no!...ja tu widzę, że tego tu gdzie leżały te te, to tylko jedna para była własnie. nic tam więcej nigdzie nie ma. no.ok.dobra. to ja tu stoję i czekam... [koniec rozmowy]... sss...całkiem cos innego jest. tylko, że widzisz nie wyjasnią człowiekowi, nie napiszą czy taj jak potrzeba - ładuj się! mamy wziąć tylko rampy i gdzieś będziemy się ładować. to prawdopodobnie tam właśnie się będziemy, gdzie mamy rozładunek ładować. to to to jest jakieś porąbane wszystko. no i dobrze. a ramp nie ma, bo Holender wziął i pojechał... idę zobaczyć może gdzieś tam jeszcze leżą."

6. niekończąca się pauza: dźwięk silników odjeżdżających ciężarówek, pstrykanie, piszczenie, syczenie, szumienie, ćwierkanie ptaków, przekładanie dokumentów, szepty kierowcy, westchnienia



Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

7. Polska obecność przed Oswaldkai Teminal: właśnie poznany polski kierowca, który zaparkował obok naszej ciężarówki puszcza mojemu kierowcy dwa utwory muzyczne - Przeżyj to sam lombardu w wersji live oraz Jolka, Jolka Budki Suflera.

Photobucket



Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Komentarze

Prześlij komentarz