Przejdź do głównej zawartości

collegium historicum: dwie przestrzenie

15.11.2010: między 13.30 a 14.00. nagrania z budynku Wydziału Historycznego UAM przy ulicy Św. Marcin.

efekt czekania na zakończenie Rady Wydziału, po której miałam się stawić w celu nadania mi tytułu doktora. nie wytrzymałam. wróciłam do domu około godziny 15.00. nie lubię w ten sposób marnować czasu. nie lubię snuć się i przestępować z nogi na nogę. zresztą cała ta celebracja wywoływała u mnie rodzaj napięcia nie do wytrzymania. nie lubię być w miejscach, w których patriarchalność i biurokracja jest aż tak wydatna.

Photobucket

PRZESTRZEŃ PIERWSZA: AMBIENS NIESKRYTY

dwa nagrania: jedno z nich wykonałam około 13.30 zaraz po przyjściu na Wydział. dokładniej zaś jest to rejestracja gwaru wytworzonego przez czekających pod salą im. Łowmiańskiego (pomiędzy parterem a pierwszym piętrem) w większości młodych doktorów, moich kolegów z historii i archeologii. na plan pierwszy wybija się jednak niski, bardzo charakterystyczny kobiecy głos. nagranie drugie pochodzi z piętra trzeciego. wykonałam je na schodach przy oknach. to bardzo charakterystyczny ambiens dla tego budynku: wzmocnione ale odbijające się w przestrzeni głosy, echoizujące kroki, delikatny szum. budynek WH jest bardzo atrakcyjny pod względem akustycznym. Główna klatka schodowa jest dość obszerna, wypełniona po jednej stronie oknami sięgającymi do samego sufitu. Efekt pogłosu jest też powodowany tym, że podłogi i schody są wykonane z granitu. Dźwięk ma się gdzie odbijać.

Photobucket
Photobucket
Photobucket




PRZESTRZEŃ DRUGA: AMBIENS SKRYTY

Dwa nagrania pochodzące z damskiej toalety mieszczącej się na parterze budynku. Jeden z nich wykonałam z perspektywy jednej z ubikacji - pomiędzy dwoma innymi, które akurat znajdowały się w użyciu. słychać zamykanie drzwi, podnoszenie deski klozetowej, sikanie, ciągnięcie papieru toaletowego, szelest ubrania, spuszczanie wody, trzaśnięcie drzwiami, mycie rąk. Kolejne nagranie to szum toaletowej suszarki do dłoni. Jest to dźwięk wymuszony przeze mnie.

Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket


Komentarze